Cengiz KAYA

"Benim Manevi Mirasım, İlim ve Akıldır"(Mustafa Kemal Atatürk)

Birol Topaloğlu gerçekten sesine ve kişiliğine saygı duyduğum birisi.Aynı zamanda meslektaşım sayılır.Elektronik Mühendisi kendisi, bir süre bu mesliği icra ettikten sonra Karadeniz kültürünü yaşatmak istemiştir.Karadeniz müziğinin o eşsiz tonlarını bizlere en iyi yansıtan müzisyenlerden biridir.

Çok iddalı konuşuyorum çünkü bizzat 32. ARHAVİ KÜLTÜR VE SANAT FESTİVALİ 2004 festivalinde bunu yakından izleyerek gördüm.Daha konser alanı yeni kuruluyordu.Müziğe o kadar önem veriyordu ki konser alanındaki tulumun ve kemençenin sesinin alanındaki atmosfere nasıl yayıldığını anlamak için bizzat kendisi sahneden bir inip bir çıktı.Kaç defa test ettiler kim bilir, artık biz ara verelim daha sonra uğrarız diyerek ordan ayrıldık.

Ondan sonrada ne kadar test ettiler kimbilir.Bu sadece benim gördüğüm bir tanesiydi.Ama gerçekten çok emekler harcandığı kesin.Tabiiki bir çok müsizyen bunlara dikkat etmek zorunda ama bu çok dikkatimi cekmişti o gün.

32. ARHAVİ KÜLTÜR VE SANAT FESTİVALİ 2004 benim için çok güzel geçmişti.Hatta bir ara konser alanınan çıkıp halay ekibi ile bildiğimiz kadarı ile halay çektik.Mahmut TURAN tulum üstadıda ordaydı.

Eğer vaktiniz olur bir zamanını yakalarsanız mutlaka katılmanızı tavsiye ediyorum.Bakalım Arhavi'nin yeni festival ve Birol TOPALOĞLU'nun konser nice olacak.Ama hiç kuşkum yok mükemmel geçicek.

Karadeniz'in o sımsıcak cana yakın insanları ile bir arada olmaktan çok mutluydum.

Şimdilik bu kadar.

0 yorum:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Google
 

Blog Arşivi

Creative Commons License
Blogspot