Cengiz KAYA

"Benim Manevi Mirasım, İlim ve Akıldır"(Mustafa Kemal Atatürk)

Geçenlerde Boston'da yapılan OpenStack konferansında Canonical CEO'su Jane Silber Hewlet-Packerd'ın kamu bulut ağ sistemlerini çalıştırmak için işletim sistemi olarak Ubuntu Linux dağıtımını seçtiğini duyurdu. Silber, Ubuntu'nun hem güvenli bir sistem olurken bir misafir işletim sistemi olarak esnek ve ölçeklenebilir olduğu için OpenStack bulut ağları için iyi bir seçim olduğunu söyledi.

HP 2011 Temmuz ayında açık kaynak bulut ağları grubuna katılmıştı. Geçen ay şirket ilk kamu uygulamasını duyurdu; HP bulut hizmetleri için bir özel beta yazılımı. Hizmetler, OpenStack'ın Hesaplama (Nova) ve Nesne Depolama (Swift) teknolojisi üzerine temellenmiştir.

NASA ve Rackspace tarafından 2010 Temmuz ayında ortaya çıkarılan OpenStack bir açık kaynak bulut platformudur. OpenStack projesi halihazırda AMD, Canonical, Cisco, Citrix, Dell, HP ve Intel dahil 100'den fazla üye şirketi kapsamaktadır.

Tüm dünya açık kaynak yazılımlara yönelirken son günlerde ortaya atılan Pardus projesinin sonlandırılması söylentilerini çok manasız buluyorum. Tüm bu söylentilerin asılsız çıkmasını diliyor ve Pardus projesinin yolu açık olsun diyorum.

Kaynak: h-online

0 yorum:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Google
 

Blog Arşivi

Creative Commons License
Blogspot